זעזוע ברעננה: סגנית רה"ע ממרצ נכנסה לאירוע תפילה וישבה בהתרסה בעזרת גברים

    ארי וידר 2 Comment on זעזוע ברעננה: סגנית רה"ע ממרצ נכנסה לאירוע תפילה וישבה בהתרסה בעזרת גברים
    22:49
    12.05.24
    יענקל'ה פרידמן No Comments on יענק'לה במונולוג מצמרר: "הפעם האחרונה שראיתי את אחותי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעיר רעננה שבה מתגוררים אלפי תושבים דתיים יש מי שאינו רואה בעין יפה את תפילות השבת שנערכות בהפרדה בין גברים לנשים, ומנסה לעורר פרובוקציות.

    כך היה בשבת האחרונה כאשר מאות מתושביה הדתיים של העיר התפללו את קבלת השבת ברחובה של עיר בתפילה חגיגית שהתקיימה לרגל יום העצמאות.

    התפילה שנערכה ברחבת יד לבנים הייתה בהפרדה כמקובל והוצבו בה מחיצות בין עזרת הגברים לעזרת הנשים, אולם סגנית ראש העיר רונית ויינטרוב ממרצ לא ראתה בעין יפה את ההפרדה והתייצבה יחד עם חברת מועצה נוספת, בהתרסה גלויה נגד המתפללים, בתוככי עזרת הגברים.

    סגן ראש העיר מטעם סיעת הבית היהודי חיים גולדמן אומר לאתר 'קול חי': "רונית וינטרוב הגיעה כשהיא מלווה בחברת מועצה נוספת ונכנסה לעזרת הגברים. כשהיא ראתה שלא אומרים לה כלום, היא נכנסה עוד יותר פנימה. לא רצינו להגרר, והצענו לה סידור והיא התיישבה שם".

    גולדמן מוסיף ואומר: "צר לי שברעננה שבה אנו מנסים לשמור על חיים משותפים בין כל הציבורים. מנסה נציגת מרצ להפריע לכך. במרצ מדברים גבוהה על קבלת השונה, אבל הם נאה דורש ולא נאה מקיים".

    תגובתה של רונית ויינטרוב
    מרצ רעננה והעומדת בראשה , מקפידה על כבוד האדם ובחירתו החופשית באשר לאורחות חייו.

    ידוע בעיר כי סגנית ראש העירייה אף נוהגת בעיתות חג ומועד לפקוד מאז ומתמיד בתי כנסת בעיר ומקפידה לנהוג בהתאם לכללים הנהוגים במקום, דהיינו ישיבה מעורבת בתוך בית כנסת רפורמי או קונסרבטיבי וישיבה נפרדת בבית כנסת  אורתודוכסי.

    יחד עם זאת  ידועה עמדתינו הנתמכת על ידי החוק ופסיקות בית המשפט, לפיה הצבת מחיצות ברחוב ובמרחב הציבורי הפתוח בין נשים לגברים היא הדרת נשים חמורה.

    משכשלו הנסיונות למנוע התרחשות ההדרה, נכנסו וינטראוב וחברת מועצת העיר דבי סלוצקי לתפילה באיזור הגברים במטרה למנוע הדרת נשים, כל זאת תוך שהתפילה נמשכת  וקבוצת פעילות ופעילים שלוותה את השתיים מונחית להשאר במרחק רב מההתרחשות במטרה לשמור על מחאה מאופקת, אך מלאת כאב.

    ללא שם

    מכתבו של גולדמן לויינטרוב



    2 תגובות

    מיין תגובות